lördag 8 maj 2010

Jag ska måla hela världen....

Natten i husvagnen gick som en dans.
Vi sov alla väldigt bra & Tindra var nog den av oss som sov bäst.
När klockan närmat sig 08.30 var det dax att skaka liv i tösen.
Var länge sedan hon sov så länge.
Blev snabba puckar då Tindra skulle vara hos mormor kl 09.30, vi skyndade oss in & åt lite frukost innan vi åkte iväg.
Tur vi hade nära in då vi sov i husvagnen på gården.

Lämnade av T, sedan tog vi oss en snabbis bort till BBS i Bjästa som har utförsäljning.
Tur var väl det, för där fyndade Andreas ett par täckbyxor.
Ordpris var 900 kr men för ynka 200 lappen blev dom hans.
Det kan man inte annat än fynd!

Skyndade oss hem för att hinna med så mycket som möjligt medans Tindra var hon mormor.
Jag tog givetvis penseln i min hand & fortsatte mitt målande.
Vitt Vitt Vitt..... sedan lite grått.


Ja sedan fick jag vara springfru åt byggherren här på gården.
Hammare, spik, planka, hålla, vila, hammare igen......
Ja ni kan tänka er!

Nu blir ni kanske nyfikna vad vi håller på med.
Men bilder kommer komma när vi byggt, målat & fixat klart.
Snälla ni håll ut, det kommer!


Middagen fick vi serverad i Stybbers, vilket var passande efter dagens arbete.
På menyn stod grillat så jag åt givetvis för mycket.
Men gott var det!

Sedan hann vi knappt landa hemma innan jag högg tag i penseln igen för att måla Tindras planteringslåda grå.
Jag hoppas den bli uppskattad.
Nu har jag lagt penseln på hyllan för ikväll.

Till er nyfikna - Kom gärna & hälsa på, men inte utan arbetskläder!

Inga kommentarer: