söndag 24 oktober 2010

Otrevligheter


Många tyckte att vi överdrev när vi skaffade larm på huset för några år sedan.
Något jag är evigt tacksam över att vi gjorde.

Allt var i sin vanliga ordning igår kväll när vi såg slutet av Dansbandskampen.
Av någon olustig känsla reste jag mig och gick till balkongdörren för att kika ut på vägen.
Och vad får jag se....
En polisbil med blåljusen på svängde in på vår gata.
Vad är detta?
Andreas kommer för att se & polisbilen kör ner mot vårt hus.
Vi går ut på balkongen & möts av en polis som springer över går gård.
Vad tusan är det som händer?
Då har grannen på kullen ovanför oss nyss haft inbrott.
Huga det bara vänder sig i magen.
Mina första tanke var, hoppas inte deras barn fått uppleva detta.
Tyvärr fick dom det.

Fyra polisbilar körde runt runt & spanade.
Jag hoppas verkligen att dom får fast dårarna som gjorde detta.
Idag går jag mest bara & är mer förbannad än rädd.

Alla mina tankar går till familjen som drabbats!

1 kommentar:

Emma sa...

Men herregud så otäckt!!!! Tack o lov att ni klarade er bättre än vad tyvärr grannen gjorde!!! Ska hålla tummarna att dom får fast kräken!