onsdag 15 juli 2009

En dag på akuten...

Denna dag har jag tillbringat några timmar på akuten.
I går började jag få en väldigt olustig känsla i mitt högra ben.
På en gång sa jag till Andreas att nu fick jag nog en blodpropp.
Nog med det så tänkte vi att näää tusan inte får väl jag det.
I morse när jag vaknade hade jag samma olustiga känsla i min högra arm.
Orolig som jag blev slängde jag mig på telefonen för att ringa VC.
Efter flera timmar med bara en upptaget ton i luren bestämnde vi oss för att åka in på akuten.
Fick vänta ett tag och sedan var det dax för en massa undersökningar hit och dit.
Blodprovet fick vi vänta på 1,5 timme.
Sedan blev jag inkallad till en väldigt kalt och kallt rum.
Fy oxå för att arbeta i denna miljö.
In kom en läkare.
Själv tänkte jag att nu kommer dommen.
Dom undersökte mitt ben/arm och bröstkorg lite till och kunde tack o lov konstatera att det inte var någon blodpropp i allafall.
Men vad tusan det är kommer vi nog inte få veta.
Den förklaring jag fick var att ev kunde det vara några närver som låg och klämde det är därför jag känner som jag gör.
Läskigt är det i allafall när man inte får veta exakt vad det beror på.
Hoppas verkligen det går över!

Kvällen och eftermiddagen tillbringade vi hemma hos Tindras förskolekompis Aurora och hennes familj.
Det var riktigt trevligt att träffas och surra lite.
Samt att flickorna fick leka av sig lite nu när dom inte träffat varadra på några veckor.

Kommer bli en tidig kväll för mig i kväll!

Inga kommentarer: