söndag 13 september 2009

Helgen!

FREDAG: Åkte vi ner till Sundsvall eftersom att A skulle på utbildning inom jobbet.
Perfekt dag så mig och T att göra Birsta, Ikea och Drakborgen.
Vi började dock med en frukost på Donken före vi gick och busade.

När vi ätit klart ringde A och berättade att utb var inställd.
Så irriterande, att ingen sagt något om det före vi åkte.
Skit samma, dagen blev underbar i allafall.
Vi fick en heldag hela familjen i stället.
Trots A ´s tänkande på jobb hela tiden sprang vi in och ut från affärerna.
Min älskade man har väldigt svårt att släppa sitt jobb vissa stunder (läs alltid).

Och på vägen hem svängde vi förbi Persson på hans jobb och käkade lite god mat.


LÖRDAG: Började morgon med att åka en vända på tippen med lite skrot.
Fasiken att man kan samla på sig så mycke rat.
Blir storstädning i hela huset framöver, förråd, garage osv.
Sedan bar det av till Barneshus där dom hade utförsäljning eftersom att dom kommer flytta till nya lokaler inom kort.
handlade lite mat på Willys och sedan hade Brandstationen öppethus så vi passade på att svänga in där på hemvägen.
Tindra tyckte det var jättekul att sitta i brandbilen.
Blev lunchkrubb på Max och sedan hem.

Efter middagen åkte vi ut till Moliden för att se på den nya kusinen som anlänt.
Tycker han var väldigt lik Tindra så det ska bli kul att se lilla Walter växa upp.
Sedan blev det slapparkväll för oss här hemma i soffan.
Utan en massa onyttiga saker.
Helt otroligt jag som är så svag för sådana saker!

SÖNDAG: I dag vankas Me and I party här hemma för min del.
Har hittat en del saker jag ska köpa.
Får väl se om jag lyckas hitta något till mig själv!

Inga kommentarer: