måndag 15 mars 2010

Hemtjänsten & Filbunke

Tindra vaknade i vanlig tid & vi påtade på här hemma i vår egen takt.
Tills vi kom på att vi skulle måla påsk kycklingar, ja visst lite tidigt men tiden går fort.
Nu blev det gjort i allafall.
Blev väldigt mycke skräp från fjädrarna vi grejjade med så vi fick ringa "HEMTJÄNSTEN"!



Vi tog oss även en nästan 2 timmars lång promenad i dag i det härliga vädret.
Tindra var väl inte lika munter men behövligt var det!

Nu har Tindra & pappa åkt i väg på dansen så jag ska slänga i hop lite middag tills dom kommer hem igen.

ÅÅhhh i går när vi var & handlade blev jag så LYCKLIG!!!
På hyllan i kylrummet står bara dessa bunkar & väntar på att jag ska gå & nypa dom.
Så ljuvligt goda dom är.
Har inte sett dom här i vår lilla stad alls så lite överraskad blev man allt.

FILBUNKE


Dessa Filbunkar får mig att minnas somrarna i min pappas barndomhem i Finland.
Brunbrända ben, lärde mig cykla & dessa filbunkar med en massa strösocker....

2 kommentarer:

Two Hearts sa...

Filbunke. är det typ som turkisk yoghurt? Aldrig hört talas om dessa :) Låter som du haft en underbar dag, strålande :D

Bubbelmamma sa...

Neeej det är som fil, fast mer som låååångfil! Mumsigt gott helt enkelt.