söndag 25 april 2010

Flyttkedja

Tänkte utmana min bloggvän Fia.
Vill nog inte veta hur många gånger jag flyttat.
Men vi börjar väl räkna.
Ska göra en lång historia kort.

När jag var liten, föddes & kom hem från BB bodde jag på Kropertsvägen på Teg i Umeå.
1987 föddes min lillebror & lägeheten vi bodde i blev för trång så mamma & pappa köpte ett radhus på Rosettvägen i Röbäck Umeå.
Där bodde vi tills jag var 6 år, min lillebror 3 år då skiljdes mina föräldrar.
Mamma flyttade till Skravelsjövägen i Röbäck Umeå & pappa flyttade till Äppelvägen på Böleäng i Umeå.

När jag var ca 7 år packade vi i hop oss & flyttade till Bjurholm.
En liten skiten plats på sveriges karta där ingenting fanns.
Verkligen platsen man tror att någon glömde.
Hur som haver där köpte mamma & hennes nye man ett nybyggt hus.
Huset brevid oss som var större blev tillsalu så vi flyttade granngårds.
Huset såldes efter något år & vi flyttade mer in till samhället, på Rektorsgatan.
Helt perfekt, granne med skolan & badhuset.
Efter vi bott där några månader visade det sig att det fanns mögel i huset & min bror fick problem med luftvägarna att vi fick lov att flytta till en lägenhet.

När jag sedan skulle börja åk 4 var vi tillbaka till Umeå.
Då flyttade vi in i en nybyggd lägenhet på Viggensväg i Umeå (Umedalen).

Och min pappa flyttade till Tranbärsvägen (Böleng) i Umeå, en väldigt stor lägenhet tillsammans med sin nuvarande fru samt hennes barn.
Där bodde dom i några år innan dom köpte huset dom bor i ännu.

Efter min tid på Viggensväg flyttade vi till Teaterallén på Umedalen.
Sedan bar det av till ett radhus på Löftetsgräng & efter det till nästa radhus på Paradisgränd oxå på Umedalen.
Hoppas jag fick med allt.

Jag började gynmasiet & i andra ring flyttade jag upp till Luleå en sväng där jag bodde på Edeforsgatan Örnäset under ca 1 år innan jag flyttade hem igen.
Flyttade då hem tillbaka till Paradisgränd för en kortare tid innan jag packade för att flytta vidare till min pappa på Kläppvägen Östteg i Umeå.

Slutade gymnasiet & flyttade vidare till Ö-vik där jobb & mycket annat väntade.
Bodde förs i en liten etta på Pensionärsgatan i Domsjö.
Men efter ett fick jag nys om tt en tvåa lite längre bort var ledig så då bar det av dit.
Sedan träffade jag mannen i mitt liv & flyttade in hos honom i hans barndomshem för ca 5 år sedan.
Och här bor jag fortfarande, tänker inte flytta!
Har bidragit med nog mycke till adressändringen, nu får ni andra ta över.

Någon som har koll på hur många gånger jag flyttat?
Jag har själv ingen koll så jag vore tacksam i fall någon ville räkna åt mig!

Fler som vågar före "Flyttkedjan" vidare!

Inga kommentarer: