onsdag 6 januari 2010

Vilken dag!

Givetvis hade jag kameran med mig när vi åkte.....men inga kort blev det.
Jag ville ta kort på renarna efter vägen men inte såg jag någon inte.
Bara en massa spår där dom gått och bajs längst vägen.
Men vi surrade på så mycket jag och A i bilen så resan upp till skogen (ca 9mil) gick fort.

När vi väl kom fram hade T somnat i bilen.
Vi gav oss ut till stora garaget där vår husvagn står förvarad för att hämta skoterkapellet vi glömde när vi hämtade skotern.
Sedan plumsade vi i snön runt huset för att kika lite.
Jag blir bara mer och mer varm i hjärtat för varje gång jag ser detta gulliga lilla hus.
Mina tankar strömmar i väg och jag får bilder i huvudet av hur allt kunde sett ut om jag fick sätta mitt T på allt....

Huset ligger lite i utkanten av byn så givetvis fanns det nyfikna grannar som undrade vad tusan vi gjorde där.
Tindra vaknade och vi fikade lite innan vi begav oss mot Fam Nordström.
Där blev det god mat och efterrätt.
Barnen lekt för fullt och vi vuxna surrade på en hel del.
Finns en massa att surra om då vi inte setts sedan september då T fyllde år.

Tiden gick och det började närma sig läggdax för T så vi började åka hemåt.
När vi kom hem och jag skulle ta min jacka från bilen....så klart fanns den inte där.
Den blev kvar hos Fam Nordström....*suck*
Sak samma pappan i huset skulle ta med sig jackan med mobilen i fickan dessutom på fredag då han åkte in till stan för att jobba.
Men A tyckte så synd om mig som både var utan jacka och mobil att han ringde till Persson (vår vän som äger huset i skogen) och undrade om han ville haka på en biltur.
Och givetvis ställde han upp snäll som han är.

Ja hur nu jackan kunde bli kvar hemma hos Fam Nordström är en gåta...
Jag hade inte på mig den när vi gick in till dom från bilen eftersom jag hade en massa andra kläder på mig och tydligen hade jag bett A ta in den för att jag troligtvis skulle behöva den då vi åkte hem för det kunde vara kallare då.

Så jag är så otroligt tacksam för att min man åker och hämtar min jacka och mobil så sent i kväll.
Min tacksamhet för detta kommer jag avslöja mer om i morgon!
Nu väntar sängen och jag hoppas att A snart kommer hem så jag går ge honom en go puss!

Kram T

Inga kommentarer: