lördag 24 oktober 2009

7 på Ikea

Ja ni dagen har varit kanon.
Vi kom i väg i tid och barnen skötte sig utmärkt under resan både dit och hem
Grabbarna och Tindra drog i väg på Drakborgen och lekte lite.
Så jag, Mariette och Anton sprang runt i Birsta Gallerian i raskande fast eftersom vi ville hinna så mycket som möjligt.
Inte skulle karlarna behöva vänta på oss inte.
Utan det var vi som fick vänta på dom.
Verkar helt enkelt som att även dom haft en bra dag så det är ett bra betyg.

Shoppade ett och annat plagg åt mig själv.
Blev 2 par byxor, 2 st linner och 1 st tröja.
Tindra fick 1 par byxor och 3 st boxer trosor.

Sedan bar det av in på Ikea och där var vi väl nästan till 19 snåret då som stängde.
När vi alla hade handlat klart och ätit så traskade vi över till Coop, handlade lite färdkost.
Men tyvärr blev det intå så mycket ätet av den för vi alla var rätt trötta.
Utan det blev en massa surrande i stället.

Så nu när vi är på hemmaplan igen har vi hunnit lagt ut dom nya mattorna och fixat lite mer med Tindras skrivbord.
Monterat i hop nya stolen, skrivbordslampan osv.

Så nu ska det bli så skönt att få lite sömn efter denna underbart trevliga dag med likaså trevligt sällskap!

1 kommentar:

Two Hearts sa...

Tack själv:) Alltid lika trevligt att träffa er :D... Läs min roman i min blogg ha ha. Jag som är storbloggaren som skriver romaner... ops ;)