tisdag 10 november 2009

Grissjukan



Huga så jag känner med kluven men jag gjorde det i allafall.
Lyfte luren och ringde BVC för att boka tid för Tindra.
Hon kommer att få ta sprutan mot grissjukan på torsdag.
Jag som är spruträdd tänker inte smitta av mig på mitt bran.
Utan nu ska vi göra någonting roligt av det hela.
Känns skönt att hon är ledig på fredag i fall hon skulle få feber.
Har hört att vissa fått feber dagen efter, 1 vecka efter ja och vissa har mått prima hela tiden.
Så jag hoppas Tindra inte behöver få några biverkningar.

Hur ska ni andra göra, ska ni vaccinera era barn?

1 kommentar:

Two Hearts sa...

Inte tagit ställning än då barn under 3 år än så länge inte får vaccinera sig... Jag är tveksam dock, man vaccinerar sig ju inte för andra flunsor.. tänker både på barn och vuxna