lördag 28 november 2009

Mys

Gårdagens fest fick många poäng.
Var väldigt trevligt och jag hoppas det blir fler fester framöver.
Vaknade i morse av att det var väldigt kyligt inne.
Tänkte inte så mycket på de utan kröp under täcket och somnade om.
Sedan sa A att bergvärmen inte funkat i natt.
Klirr.....vad kommer detta att kosta tänkte jag?
Men tack o lov så finns det kunniga personer i släkten som jobbar med detta så efter ett tag hade vi gött om varme igen.

Tindra kom hem efter natten hos mormor & Krille, hon såg lite loj ut så jag tänkte för mig själv hur ska detta sluta.
I kyrkan och allt?
Det gick bra vi åkte först och käkade lite sedan åkte vi i väg på dopet i Moliden.
Till min förvåning så somnade Tindra i Andreas famn inne i kyrkan.
När hon vaknade var hon på betydligt bättre humör.
Vi fikade och sedan åkte vi och handlade lite.
Tindra fick köpa 2 filmer så nu är hennes kväll räddad.
Direkt när vi kom hem ville hon se dom.
Den första har hon redan sett så nu ser hon den andra filmen.

Nu inväntar vi bara på att Dansbandskampen ska börja, då blir det glögg, tända ljus och mys nere i gillestugan.

Så på matfronten i dag blev det följande.
Lunch: Sibylla.
Middag: Rester av julbordet från gårdagen.

Inga kommentarer: