söndag 29 november 2009

Snnnnödag

Haha inte söndag i dag inte, utan snööödag!
Äntligen är det i allafall lite vitt på backen.
Börjar bli dax att försöka sig på årets julkort.
Vi får väl se hur det kommer gå framöver.

Började dagen med en riktigt sovmorgon, vi steg inte upp flrren strax före 11.
Det var riktigt skönt.
Gjorde oss i ordning och åkte till Djurmagazinet där det var kattensdag och Tindra ville givetvis kika på katterna.
Så efter det bar det av till pappsens jobb för att bära tillbaka alla bord/stolar vi använt under julfesten.
När det var gjort gick vi över på Ica Kvantum och handla lite till dagens middag som bestod av Kycklingtacos.
Bjöd in Andreas bror med familj och Mariette med familj på middagen.
Så mitt och Mariettes middagstips är likt i dag!
Kycklingtacos med andra ord.

Så nu är det tyst i huset när Tindra somnat så jag kikade till min minneslista på Tradera lite.
Yes yes jag kammade hem en tröja till mgi själv nyss.
Jag verkligen gruvar mig för att ahndla kläder till mig själv.
Man vill ha något som döljer kärlekshänget.
Men tusan man är frisk och står på benen och har det bra så man ska inte klaga på extrakilona man bär.
Men fick jag önska skulle jag gärna göra mig av med dom.
Men jag och träning passar inte.
Jag och mat går bättre i hop ;)

I morgon kommer A att jobba hemifrån så jag funderar på om jag, Tindra & Mormor ska göra en heldag på stan.
Men vi får se vilket väder det är och vilket humör man är på.
Vissa dagar har man inte alls lust att åka in till stan.
Men nu när man inte är i stan varje dag så har man listor med saker man behöver fixa och köpa när man väl åker in och det känns väldigt jobbigt vissa stunder.

Nu ska jag fortsätta digga på Spotify!

Inga kommentarer: