tisdag 15 december 2009

Lucka 15

Äntligen snö.
Tindra blev superglad i morse när hon vaknade och märkte att det var snö ute.
Själv jublade jag inombords redan i går kväll när det började snöa.
Nu blir det äntligen ljusare ute av snön.

Dagen har verkligen varit full bokad.
Började med att lämna T på dagis sedan åka in till stan och möta upp Ulla.
Vi tog oss en tur runt stan och handlade en massa.
Hade så ont i armen av alla påsar.
Nu är exakt ALLA julklapparna inhandlade.
Det känns skönt, så i kväll ska jag stå i dom sista klapparna och lägga dom under granen.
Vi käkade gud lunch och surrade på en hel del.

Åkte hem för att dumpa av allt jag köpt på stan och sedan dra i väg och hämta T på dagis.
Dom hade bakat pepparkakor i dag och på hemvägen knaprade hon i sig allihopa.
Inte hade hon en tanke på att bjuda inte...

Väl hemma så hade det kommit paket från Kråkes bokklubb så Tindras kväll är räddad.
Hon fick en bok som vanligt och även bestick denna gång.

Mitt huvve spränger efter allt rejjande i dag så det ska verkligen bli passande med Lugna rummet i kväll.
Nu ska jag slänga mig på soffan en stund innan A kommer hem från jobbet.

Inga kommentarer: