onsdag 16 december 2009

Lucka 16

Redan onsdag....nyss var det måndag.
Känns i allafall toppen för i kväll är det Bonde söker fru på tv & Paradise Hotell ( som Mariette har smittat av sig med).
Inget vi lider av Mariette men dom är bra sjuka där på hotellet.

Ja Andreas kommer jobba över i dag så det blir tjejmiddag för oss.
Potatis & fisk får det bli.

Lugna rummet i går var verkligen superskönt.
Denna gång testade jag att ligga i hängmattan och det var verkligen en höjdare.
Hädanefter blir det hängmattan för min del.

I morgon har dom julfest på dagis så jag har redan tagit fram röda kläder & tomteluvan.
Finskor får tösen bra allt välja själv.
Ni som känner mig väldigt väl har kanske sett mitt skobibliotek...
Det har smittat av sig på fler så det finns fler än ett par finskor åt tösen.

Vi gav även fröknarna på dagis den årliga julkorgen & dom blev glada & belåtna i vanlig ordening.
Dom gör verkligen ett jättebra jobb som tar hand om våra barn.
Vissa stunder kan man faktist känna att det räcker gått med 1 barn men tänk då att ha 20 st runt benen.
Så uppskattning ska dom ha!

I kväll blir det att he sig ut och styra bort snön på uppfarten samt ta fram sparkarna & pulkor mm.

Nää nu är det bäst jag fortsätter med maten.
Hade tänkt röra i hop någon kallsås.
Får se om jag lyckas....

Inga kommentarer: